Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
Dominójóslás |
luckstar |
2006.08.10. 12:07 |
A dominókockák tulajdonképpen apró téglalapok, melyek kőből, fából, elefántcsontból vagy műanyagból készülnek. Minden darab két félre oszlik, s mindkét félen 0-6 pont látható. Egy modern dominókészlet 28 darabból áll, s mindegyiken más a pontok kombinációja a dupla nullától a dupla hatosig. Többféle játékot is lehet játszani vele, de a téglalapocskákon levő pontok segitségével ugyancsak jósolhatunk is a dominóval, mint a kockákkal. A dominóról szóló első hiradás a i.e. 12 századból származik: az első dominó kínai rajzon létható, s ezekkel az ősi darabokkal valószínűleg nem játszottak, csak jövendömondásra használták őket. A dominókockák közeli rokonai a kockáknak, sőt azok variánsaként alakultak ki, mégpedig egyfajta óvatosságból: ha valaki félt az okkult praktikáktól, a kocka jelentette fátumtól, inkább helyettest alkalmazott a jövő kifürkészésére. Indiában és Koreában a dominóval történő jövendölés még inkább elterjedt; cgyes indiai és kínai szerencsejétékok egyúttal jövendőmondásra is használatosak voltak: bizonyos darabok még akkor is szerencsehozónak számítottak, ha a játékos veszített! Kínában a dominó pontjai, akárcsak a kockák, vörösek és feketék lehettek. A kínai dominókészlet 32 darabból állt: 11 azonos párból és 10 egyediből, üres pedig nem volt köztük. Az európai dominójáték feltehetően a kínaiból fejlődött ki, s a 18. században jelent meg Olaszországban és Franciaországban. A "dominó" név valószinűleg a hasonló nevű maskarából származik, a hosszú fekete köpeny és álarc viselőitől. Angliában a 18. század végén a francia hadi foglyok vitték át a dominójátékot. A kontinensen felhagytak a színes pontokkal és a duplázással, viszont hozzátették az üres darabokat, A 28 téglalapból álló, fehérpontos készlet általánossá vált. Vannak 9-9 sőt 12-12 pontos készletek is, de ez ritka. A játék, ahogyan nyugat felé haladt, elvesztette okkult árnyalatait. Az egyes darabok olyan nevei, mint "ugró gazella" vagy ,,kicsi kígyó" ugyanis keleten az erősen misztikus töltést jelezte.
|
Grafológia |
luckstar |
2006.08.10. 12:06 |
Elsőként a pszichológusok, mint Carl G. Jung ismerték fel, milyen nagy jelentőssége van a kézírásnak a jellem és a személyiség elemzése szempontjából. Minden embernek más az írása, nincs két egyforma kézírás. Hasonlithatnak ugyan egymásra, de ugyanúgy ahogy az ujjlenyomatok alapján, azonositani lehet valakit, a kézírás is világos adatokat szolgáltat az egyén karakteréről. Az egyetlen dolog, amiről a kézírás alapján nem következtethetünk biztosan, a kéziró kora és neme. Vannak, akik 20 évesen már érettek, mig mások 70 éves korukban is gyermetegek; pszichologiai és biologiai felépitésében pedig mindenki hordoz férfias és nőies vonásokat egyaránt. A kézirás az agy produktuma. Jóllehet a tollat a kéz tartja, az agy iranyitja a kéz mozgását, az felelős a betűk formájáért. Amikor egy kézirást elemzünk, sose emeljünk ki belőle valamely jellemvonást a többivel szemben. Csakis akkor tökéletes és egzakt a elemzésünk, ha az irás minden jellemzőjét figyelembe vesszük. S gondolnunk kell arra is, hogy az ember kézirása változik: gondok, betegségek és sok más kihat az irásképre. Bár nem szerencsés dolog nagyon leegyszerűsiteni a személyiségelemzést, az alább ismertetett szabályok megkönnyithetik a grafológia lényegének megértését. Bizonyos betűk vagy szavak megformálása gyakran tudósit arról, milyen pszichologiai folyamatok zajlanak az egyén lelke mélyén. Ha valaki például a ,,motivum-szavakat" - ilyenek az isten, anya, apa, szex - úgy irja le, hogy erősen rányomja a papirra a tollat, az azt jelenti, hogy ezeknek tudatosan vagy sem, de különös jelentőséget tulajdonit. E szavak mélyen hatnak rá, és ez az irásában is kifejezésre jut.
|
Tenyérjóslás |
luckstar |
2006.08.10. 12:06 |
Az ilyen típusú jóslás esetében többről van szó, mint a tenyér tanulmányozásáról. Olyan eljárásról van szó, amelyet mélyen átjár az a hit, hogy jövőnket szó szerint a kezünkben tartjuk. Az embereket mindig is vonzották a kezükön látható vonalak. Jóllehet nincs rá igazi bizonyitékuk, sok tenyérjós azt állítja hogy a tenyérjóslás kezdetei egészen a régi egyiptomiak, a khaldeusok, a sumérok és a babiloniak koráig nyúlnak vissza. A jóslás e formája valóban keleten születhetett, s onnan terjedt át nyugatra. A tenyérjóslás ismeretére vonatkozó első bizonyíték keleten, a védikus idők indiai irodalmából, i. e. kb. 2000-ből való; nyugaton előszor Arisztotelész (i. e. 384-322) műveiben bukkanunk rá, s az írások mindkét esetben egyértelműen utalnak a távoli múltból eredő gazdag szájhagyományra. De miért éppen a kezünket tanulmányozzuk? A kézben több ezer idegvégződés található, melyek közvetlen összeköttetésben állnak az aggyal, ennélfogva az idegpályákon állandó a kétirányú impulzusforgalom. S e miatt a közlekedés miatt tartják a kezet a személyiség lenyomatának, amely visszatükrözi annak pszichikai és érzelmi állapotát. A tenyérjósok ennek állandóan tudatában vannak, mára tudományos bizonyítékok is születtek e teóriára, sőt számos genetikus és pszichiáter hívja segítségül a kézelemzést különböző testi és lelki betegségek diagnosztizálására. Tenyerünk tanulmányozásához és jeleinek értelmezéséhez is az a legjobb módszer, ha az egész kezünk megismerésével kezdjük. Pontosabban mindkét kezünk megismerésével, ugyanis balkezünk mutatja lehetőségeinket, melyekkel születtünk, a jobb pedig feltárja individuális lényünket, amilyenek ma vagyunk. Balkezeseknél ez természetesen fordítva van. A két tenyér közötti eltérés értékes útmutatásokkal szolgálhat arra, milyen fordulatok következtek be az ember életében, s milyen nyomokat hagytak rajta az évek. A kéz tanulmányozásánál alapszabály, hogy az összkép a döntő. Nem várhatjuk el, hogy a kéz formájából vagy valamely részletéből megbízható képet alkothatunk egy ember jelleméről. Először meg kell ismerni az összes fontos alapjellemzőt s csak azután lehet megállapítani, hogyan egyenlíti ki vagy kompenzálja egyik faktor a másikat, hogyan erősítik vagy semlegesitik egymás hatását a különböző elemek. Egy olyan átfogó, komplex területen, mint a kéz tanulmányozásának művészete, nagyon sok tenyéző játszik szerepet. Az összes részlet gondos összevetése után egy valószínűsített képet kapunk, egy csomó tendenciát. Mint minden emberi lény, minden olvasat is a rossznak és a jónak a keveréke. Van még néhány más dolog is, amire az értelmezéskor figyelni kell. Először is legyünk gondosak és óvatosak. Az igazi kéz vonalai ritkán olyan világosak és áttekinthetőek, mint az ábrákon látható illusztrációk; nagyon sok kezet kell áttanulmányoznunk ahhoz, hogy a részleteket biztosan felismerhessük. Másodszor: legyünk nyitottak és előítélet-mentesek. Ne vonjunk le elhamarkodott következtetéseket a kéz állapotából, mert abba a hibába eshetünk, hogy egyes, a megállapításunkkal nem összecsengő részleteket, ill. jelentésüket önkéntelenül is figyelmen kívül hagyunk. Ismereteinket lassan bővitsük, és az értelmezést az összes ellentmondásos jel, minden variáció tekintetbe vételével alakítsuk ki. Harmadszor pedig ügyeljünk rá, hogy minden részlet megtalálja a helyét egy kiegyensúlyozott összképben, mielőtt interpretációnknak hangot adunk. Az emberek többnyire egészen jól elboldogulnak az életben a sok nehézség közepette, jó és rossz időkben egyaránt, mert a dolgok általában kiegyenlítik egymást. Végül ne feledjük, hogy a sors, mely kezünkből feltárul, nem valami elkerülhetetlen, előre eldöntött dolog. A kéz vonalai és jelei az idők múlásával változnak, akárcsak a kéz húsossága vagy az újjvégek állapota. Így azután a rossz és jó ómenek is jöhetnek és mehetnek. Születésünkkor lehetőségeket kapunk, amivel vagy élünk, vagy nem. Mi alakítjuk sorsunkat döntéseinkkel.
|
Rúnák |
luckstar |
2006.08.10. 12:05 |
Az Észak-Európában élő germánok kb. az i. e. 1-2. század folyamán alakították ki ábcéjüket a rúnák néven ismert írásjelekből. A régi északi mítosz szerint a rúnák ismerete Odintól, az egyszemű istentől származik, aki az okkult tudományok forrása és a hősök védelmezője volt. Odin nyolclábú lovon nyargalt a levegőégen, egy holló és egy farkas kíséretében. Az embereknek szakállas, szürkeköpenyes férfi képében jelent meg, széles karimájú kalapban, hogy elrejtse átható kék szemének pillantását. A rúnák tudományát úgy sikerült megszereznie, hogy kilenc napon át éjjel-nappal egyfolytában az Yggdrasil nevű kőrisfán függött (ez egy óriásfa, amely az északi mitosz szerint a világmindenséget hordozza), nem vett magához sem ételt, sem italt, hanem a saját dárdáját régcsalta. Az északi beavatottak sokmindenre felhasználták a rúnákat. Segítségükkel megjósolták a jövendőbeli eseményeket, volt gyógyitó és védelmező erejük, befolyásolhatták az időjárást, s a foglyokat segítették megszabadulni ellenségeiktől. Rúnákat véstek a kardokra, amivel a hősök erejét fokozták, készítettek velük szerencsét hozó amuletteket és talizmánokat stb.
|
Jóslás csészéből |
luckstar |
2006.08.10. 12:05 |
A teáscsészéből való jóslás, a tasseográfia. Ha valaki nem nagy teaivó, természetesen jósolhat a csészéjében maradt kávézaccból is, sőt bármilyen más ital ülepedéséből. A rómaiak pl. a bor aljából mondtak jövendőt. Az ivóedény alján akár az ivó személy szokásai, akár véletlen folytán képződött mintákat ugyanis az ital milyenségétől függetlenül mindig is igen fontosnak tartották a jövendölés szempontjából. Más népek más módszerekkel próbáltak olyasféle szimbólumokhoz jutni, mint a tealevél magyarázók. A középkorban hideg vízbe forró ónt, ólmot öntöttek, s így karakterisztikus figurákat nyertek, Ez a módszer, a molibdomancia, kíserőjelensége volt az alkimisták ama próbálkozasainak, hogy más fémeket arannyá változtassanak. Az ólomöntésnél kevésbé veszélyes módszer volt a viaszöntés, a zeromancia. Olvasztott viaszt öntöttek hideg vízbe, s az ott képződött figurákat tanulmányozták. Azeromancia rendkívül népszeű volt a 18. században, amikor a leveleket viaszpecséttel zárták le. A vudu papoknak ez ma is fontos módszere: alkonyattól a reggeli szürkületig egyfolytaban gyakorolják.
|
Jóslás tűzből |
luckstar |
2006.08.10. 12:04 |
Mi ez? Ha kíváncsi vagy rá, menj tovább.
|
Jóslás élelmiszerekből |
luckstar |
2006.08.10. 12:03 |
A naptárunkban szereplő nevezetes napok közül sok olyan van, amely még a pogány időkből származik; ilyen a vízkereszt, a május elseje stb. Ezek Ünnepek voltak, némelyikük még ma is az, és a ceremóniákban igen nagy szerepe volt az ünnepi ételnek. Nem meglepő tehát, hogy az ételek elkészítési módozatainak olyan nagy jelentőséget tulajdonítottak, amelyből jósolni is lehetett. Október 31-e, a Mindenszentek előestéje, a pogány újév kezdetét jelezte, s nagyon fontos nap volt ahhoz, hogy megprobálják felderíteni a jövendőt. Egyben szent napja volt Pomonának, a rómaiak gyümölcsöst védő istennőjének is. Így történt, hogy a Mindenszentek előestéjén végzett jövendőmondó rítusokban, melyek főleg a házasodással voltak kapcsolatosak, fontos szerepet játszott az alma. Az ételekkel kapcsolatos jövendőmondás nagyon sok formája már a múlté. Nem ismerik manapság például a critomanciát, azaz a friss kenyérból és süteményekből való jóslást. A tiromancia művelői sajtból jósoltak. Az aiphitomancia "tudomanyát" a középkorban arra használták, bogy rábizonyítsák valakire a tolvajlást vagy a hűtlenséget. Búza- vagy árpalisztból speciális lepényt sütöttek, s ha a delikvens le tudta nyelni, vártatlan volt, de ha fuldoklott tőte, az a bűnösséget mutatta. Angliában lepény helyett megszentelt ,,bírosági kenyérszeleteket" használtak e célra.
|
Bűvös táblák |
luckstar |
2006.08.10. 12:03 |
A sorsvetés véletlen elemét az okkult számmisztikával kominálják. A táblákat úgy lehet beosztani, hogy minden élethelyzetre részletes választ adhassunk vele. A táblákat a jósláshoz saját magunk is megrajzolhatjuk, vagy kinyomtathatjuk az alábbi ábrákat. Valamennyi itt bemutatott tábla lényegében azonos sémát követ, a szakember azonban változtathat a szokásos rituálé részletein és a kért válaszok gyakoriságán. A Szfinx-táblától mindenekelőtt azt kell megkérdeznünk, hogy a jelen pillanat alkalmas-e arra, hogy ilyen módon fürkésszük a jövőt. Ha a Szfinx erre pozitív választ ad, feltehetünk egy következő kérdést a szubjektum kívánsagai alapján kialakított többi táblának. Hat táblát készítünk e célra, a Szfinx-tábla mintájára: egy-egy táblát a szerelem, az otthon és a család, az idő, az igazság, a munka és a pénz, végül pedig az utazás témakörében. Az eljáráshoz mindössze egy ceruza, toll, vagy egy egyszerű mutatópálca szükséges. Csukjuk be a szemünket és koncentráljunk a feltett kérdésre. Ha másik személy is jelen van, kérjük meg, hogy a kiválasztott ábrát fordítsa meg háromszor. (Ezt magunk is megtehetjük, de így hatékonyabb lehet a jóslás.) Közben balkezünk hüvelyk- és mutatóujja közé csípve a ceruzát a tábla fölött tartjuk. Segítőtársunk, miután háromszor megfordította azábrát, lehetőleg pontosan a ceruzánk hegye alá teszi. Egyes szakértők szerint ekkor a ceruzát háromszor körbe (vagy négyzetalakban) végig kell vinni a tábla fölött. Mindenesetre állandóan a kérdésre kell koncentrálni. Azután a ceruzahegyet tegyük a táblára, majd nyissuk ki a szemünket. Nézzük meg, melyik mezőre mutat a ceruzahegy, majd keressük ki az alábbi felsorolásból a számnak megfelelő magyarázatot. Ha az oldal éppen meg volt forditva, amikor a ceruza hozzéért a számhoz, akkor a "fordítva" értelmezés érvényes. Ha a ceruzéval háromszor egymás után nem találtuk el a tábla valamelyik mezőjét, halasszuk el a jóslást 24 órával. Kellemes időtöltést!
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|